screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Dick Hardys månedsstafett
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Dick Hardys månedsstafett
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> General Metal
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TheUnborn

PostPosted: Wed Apr 25, 2012 11:55 11    Post subject: Reply with quote

Stian wrote:
Samme som nederst, etter og før kjønnsoperasjon. Mark/Marcie Free.

Da får man vel kalle det en vellykket operasjon, jeg mener, jeg trodde jo det var en dame.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Porcus

PostPosted: Wed Apr 25, 2012 12:08 12    Post subject: Reply with quote

Forresten, det var ikke akkurat over og ut med puddelrocken helt ennå -- jeg klarte å google opp et intervju der Marcie forteller at de fikk et studiobudsjett på en million kroner:
http://www.melodicrock.com/interviews/marciefree.html

(Og for øvrig er det noe mer hardcore å ha skapdøra åpen om et kjønnsskifte, enn å bare bekjenne seg som homo. Skulle likt å se den gangstarapperen som våget å det samme.)

01d sk001 screamboard
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Dick Hardy

PostPosted: Wed Apr 25, 2012 1:27 13    Post subject: Reply with quote

torjo wrote:
Jeg hadde ventet noe fra Images & Words. Dick Hardy rangerer vel Dream Theater nesten like høyt som Styx.

Dream Theater kommer seinere, ta det med ro. Men siden Steve Peck valgte Images And Words i si tid, går jeg for ei anna skive Wink

PostPosted: Wed Apr 25, 2012 3:07 15    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis ikke i 1997 ...

01d sk001 screamboard
Back to top
Lance

PostPosted: Wed Apr 25, 2012 4:06 16    Post subject: Reply with quote

Bra låt Happy
Unruly Child er et av veldig få band som har unnsluppet radaren av en eller annen grunn... Har jo hørt låter her og der, men aldri tatt for meg bandet skikkelig. Ser noen dra en sammenligning med Kingdom Come, og det er jo ikke helt på jordet syns jeg. Jeg fikk lyst til å sjekke ut dette bandet nærmere, og jeg har to skiver liggende. UCIII og Worlds Collide. I natt Smile .
Dessuten er jeg ett hundre prosent enig meg deg når det gjelder 90-tallet og grønsj-helvette. Det finnes ikke verre drit enn grunge, black-metal er faktisk å foretrekke, og ja, Nirvana er faen høgge meg ræva... Happy Cool

PostPosted: Wed Apr 25, 2012 5:24 17    Post subject: Reply with quote

Kun hørt debuten av Unruly Child, men foruten åpningslåta er den jævlig kjedelig. Lurer på om Affen overtok svineriet for noen år siden.
Og generelt minner det ikke om Kingdom Come i det hele tatt. Aor-drit.
Back to top
View user's profile Send private message
Affen

PostPosted: Wed Apr 25, 2012 10:06 22    Post subject: Reply with quote

Unruly Child er kanon, men hva i alle dager er galt med ørene til enkelte her? "Kingdom Come-klone"? Dere kan umulig ha hørt begge bandene. Der Kingdom Come spiller Zeppelin-inspirert hardrock med mye blues, er Unruly Child reinspikka AOR. Ser faktisk ingen spesielle likheter. Ellers helt enig i at grunge er dritt, og en helt unødvendig sjanger, når man i retrospekt ser hvor utrolig mye bra musikk som faktisk kom på 90-tallet, selv om det blei oversett av motemagaziner som Kerrang! og "Metal" Hammer.

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 6:48 06    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Affen og Marken, likhetene mellom Unruly Child opg Kingdom Come er forsvinnende små - og hvis Longhaired Woman er grunnen til folks standpunkt så er grunnlaget for å utttale seg om saken syltynt!

In Brendan we trust, YNWA!
Back to top
Porcus

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 8:30 08    Post subject: Reply with quote

Det eneste som var interessant med Unruly Child, var de få Zeppelin-likhetene (og de var også bleike). Hvis det resterende intetsigende fyllstoffet kalles 'AOR', så er det dårlig reklame for sjangeren.

01d sk001 screamboard
Back to top
Lynchomaniac

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 8:57 08    Post subject: Reply with quote

Porcus wrote:
Det eneste som var interessant med Unruly Child, var de få Zeppelin-likhetene (og de var også bleike). Hvis det resterende intetsigende fyllstoffet kalles 'AOR', så er det dårlig reklame for sjangeren.

Og dét skulle være grunnen til at du lanserte dem som en KC-klone.....?

In Brendan we trust, YNWA!
Back to top
Porcus

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 9:08 09    Post subject: Reply with quote

Ja? Det var de eneste elementene av noe som lignet på musikk der inne.

01d sk001 screamboard
Back to top
Dick Hardy

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 10:04 10    Post subject: Reply with quote

1993 skal under lupen i dag, og ikke hva som helt heller. Fra amerikansk AOR skal vi til dansk symfonisk, neoklassisk hardrock:

Royal Hunt - Legion Of The Damned (Fra "Clown In The Mirror")

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=yv735wAiLgQ

Royal Hunt ble starta i 1989 av keyboarder, bassist, gitarist og komponist André Andersen. I begynnelsen sleit han noe værre med å få en platekontrakt, da alle selskapene mente at musikken var alt for komplisert. "Spill som Bon Jovi i stedet", lød svarene over alt, og da grunge-bølgen slo inn låt Royal Hunt plutselig for 80-talls. Dermed måtte André bekoste debutalbumet Land Of Broken Hearts selv. Denne kom ut i 1992, men gjorde det likevel brukbart. En god symfonisk skapelse i grenseland mellom hardrock, metal og prog.
Jeg orker ikke å remse opp alle musikerne som har vært innom bandet, men både på denne og dagens valg hadde han med seg den eminente vokalisten Henrik Brockmann. Da Clown In The Mirror kom i 1993, fulgte den samme formelen som debuten, men jeg synes låtene her er enda bedre, spesielt dagens valg. Men også Wasted Time, tittelsporet og Bodyguard er musikalske perler det er verdt å nevne. Clown In The Mirror er min personlige favoritt!
I 1995 hadde Brockmann hoppa av bandet, men André fikk med seg den amerikanske supervokalisten DC Cooper, og med denne på laget ga bandet ut Moving Target i 1995 og ikke minst bandets mest hyllede verk, Paradox, to år etter. Denne må også nevnes som ei av 90-tallets - for meg - største plater. Cooper forsvant også fra bandet, og inn kom bandets lengstværende sanger, John West. Han sang på Fear (1999), The Mission (2001), Eye Witness (2003) og Paper Blood (2005), alle meget gode skiver! Tidligere Yngwie Malmsteen-vokalis Mark Boals var nestemann i rekka, og han sang på Paradox II: Collission Course (2008) og X (2010). Året etter kom DC Cooper tilbake til Royal Hunt, og de ga samme året ut Show Me How To Live, nok et mesterverk!
Royal Hunt er blitt et av mine favorittband, og er blant Danmarks aller beste (sammen med D-A-D og Pretty Maids, selvsagt). Så selv bandet på Sweden Rock i 2008, og det var virkelig stort! Ser dem gjerne igjen hvis anledninga byr seg!

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 10:12 10    Post subject: Reply with quote

Royal Hunt er slettes ikke ille, skjønt jeg har mer forhold til Cooper og West enn til begynnelsen. (Hm. Har faktisk debuten, men husker ikke en tøddel fra den.)

Men dette var et lettere uoriginalt refreng, i hvert fall for noen som kjenner sin Twisted Sister.

01d sk001 screamboard
Back to top
Lance

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 2:10 14    Post subject: Reply with quote

Glimrende valg Smile
Jeg har det absolutt meste av Royal Hunt, og jeg liker skivene med Brockmann og Cooper klart best.

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 2:16 14    Post subject: Reply with quote

Kjedelig.
Affen

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 9:07 21    Post subject: Reply with quote

Toppvalg nok en gang! Har selvsagt alt av Royal Hunt, som er et helt absurd bra band. Er sjøl veldig svak for de to første, og elsker stemmen til Brockmann.

Dere som liker Brockmann, bør også sjekke ut de to første til Evil Masquerade, samt Follow The Dreamer med Missing Tide. Sistnevnte består forutenom Brockmann av Royal Hunt-kollega Jacob Kjaer på gitar, Pretty Maid-trommis Allan Tschicaja, og bassist Kasper Gram (Manticora).

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 9:10 21    Post subject: Reply with quote

Opeth82 wrote:
Kjedelig.

Ikke Fenriz-approved, vettu.

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 9:18 21    Post subject: Reply with quote

Tosk. Det er lov å ikke like det du liker, og dette er rett og slett en migmåned.

Bija wrote:
FAEN TA DEG DARTHVIDAR MITT ERKENEMESIS
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Affen

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 9:29 21    Post subject: Reply with quote

DarthVidar wrote:
Tosk. Det er lov å ikke like det du liker, og dette er rett og slett en migmåned.

For folk som ikke liker hardrock og metal er det nok det, ja.

Syns det er forfriskende å se noen som liker annet enn black metal, danseband og synthpop, for ikke å snakke om sånn gjennomført bedriten liksom-doom, såkalt "stoner/drone/sludge".

PostPosted: Thu Apr 26, 2012 9:31 21    Post subject: Reply with quote

Foretrekker Royal Cunt. Er fan av mye som er heavy metal og hardrock, men er ingen fan av dette bandet.
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> General Metal All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next
Page 15 of 18

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum